#1 2008-09-21 17:01:05

Fehu

Valar

Zarejestrowany: 2008-09-16
Posty: 22
Punktów :   

Materiały do Gry

Cechy


  • Siła - określa tężyznę fizyczną; im większa jest siła postaci, tym silniejsze ciosy może ona zadawać, podnosić i przesuwać cięższe przedmioty oraz wytrzymać więcej uderzeń
  • Kondycja - określa stan kondycji fizycznej; im większa jest kondycja postaci, tym dłużej i szybciej może postać biegać, tym wyżej i dalej może skakać oraz więcej ciosów i niekorzystnych warunków otoczenia może wytrzymać
  • Inteligencja - określa intelekt i zdolność do logicznego myślenia; im większa jest inteligencja postaci, tym trudniejsze i bardziej skomplikowane zagadki logiczne może ona rozwiązać, tym bystrze są jej spostrzeżenia i tym lepiej może ona wyczuć nastawienie i intencje innych osób
  • Mądrość - określa poziom wiedzy i roztropności; im większa jest mądrość postaci, tym więcej rzeczy może ona zapamiętać i skojarzyć, tym większą ma ona szansę na nauczenie się nowej umiejętności oraz na rozszyfrowanie zakodowanego tekstu
  • Zręczność - określa zręczność i celność; im większa jest zręczność postaci, tym większą ma ona szansę na trafienie wroga, tak z bliska w walce wręcz, jak i na odległość, a także wprawniej może się ona posługiwać kluczami, wytrychami i innymi narzędziami złodziejskimi
  • Charyzma - określa ogładę i zdolności retoryczne; im większa jest charyzma postaci, tym większe ma ona szanse na zjednanie sobie różnych osób, tym lepsze może ona wynegocjować ceny w sklepach i tym lepiej potrafi blefować

    Każda postać posiada wszystkie te cechy na określonym poziomie: słabym, przeciętnym, dobrym, bardzo dobrym lub wybitnym. Dowolność w doborze poziomu cech jest jednak ograniczona. Każda postać musi bowiem posiadać jedną cechę na poziomie słabym, dwie na poziomie przeciętnym, jedną na dobrym, jedną na bardzo dobrym i jedną na wybitnym.

    Poziom poszczególnych cech może ulec zmianie w trakcie trwania rozgrywki.

Umiejętności


  • Akrobatyka - zwiększa zasięg i wysokość skoków oraz zwinność postaci
  • Anatomia - znajomość anatomii pozwala postaci skuteczniej walczyć z przeciwnikami humanoidalnymi
  • Atletyka - pozwala postaci biegać na jeszcze dłuższe dystanse, jak również pozwala mu szybciej poruszać się po śniegu, piachu i bagnisku
  • Aktorstwo - znacznie zwiększa szansę na powodzenie blefu
  • Bestiarstwo - pozwala postaci skuteczniej walczyć ze zwierzętami
  • Język Obcy (Język) - daje postaci możliwość czytania, pisania oraz swobodnej konwersacji w podanym języku
  • Czytanie Myśli - pozwala postaci na dokładne odczytanie nastroju i nastawienia innych osób oraz na częściowe odczytanie ich intencji oraz zamiarów
  • Fałszerstwo - zwiększa skuteczność fałszerstwa i jakość podrabianych dokumentów
  • Fleczerstwo - pozwala postać wyrabiać strzały i bełty
  • Gra na Instrumencie (Instrument) - pozwala postaci grać na wskazanym instrumencie
  • Jazda Konna - zwiększa szybkość i stabilność jazdy konnej postaci
  • Kradzież Kieszonkowa - znacznie podnosi skuteczność kradzieży kieszonkowej dokonywanej przez postać
  • Maskowanie się - zwiększa skuteczność maskowania się i kamuflażu
  • Mistrzostwo Broni (Typ Broni) - znacznie zwiększa skuteczność walki przy pomocy podanego typu broni, jednakże zmniejsza skuteczność walki innymi rodzajami uzbrojenia
  • Mobilność - pozwala postaci poruszać się szybko i sprawnie nawet w ciężkiej zbroi
  • Nasłuchiwanie - pozwala postaci lepiej nasłuchiwać i wykrywać nawet tłumione odgłosy
  • Parowanie - pozwala blokować uderzenia wroga bez konieczności używania tarczy
  • Skradanie się - zwiększa skuteczność i szansę powodzenia skradania się
  • Targowanie się - znacznie podnosi skuteczność targowania się
  • Taniec - znacznie zwiększa grację i technikę postaci podczas tańca
  • Tkactwo - pozwala postaci szyć i cerować ubrania
  • Włamywanie się - zwiększa skuteczność i redukuje hałas przy rozbrajaniu zamków
  • Wspinaczka - zwiększa szybkość wspinania się i zmniejsza szansę na upadek
  • Walka Kombinowana - pozwala skuteczniej posługiwać się dwoma broniami jednocześnie
  • Walka Bronią Improwizowaną - pozwala postaci wprawnie i skutecznie posługiwać się bronią improwizowaną, np. kamieniami, badylami, prętami itp.
  • Walka Bez Broni - pozwala postaci walczyć bez używania jakiejkolwiek broni
  • Wstrzymywanie oddechu - pozwala postaci na znacznie dłuższe wstrzymywanie oddechu pod wodą lub wśród trujących oparów czy dymu
  • Zwiad - pozwala postaci skuteczniej wykrywać kryjących się w pobliżu wrogów
  • Zielarstwo - daje postaci możliwość lepszej identyfikacji roślin oraz możliwość sporządzania z nich wywarów i eliksirów
  • Zbrojmistrzostwo - pozwala postaci naprawiać i wykuwać pancerz oraz oręż
  • Żegluga - zwiększa szybkość i wydajność wiosłowania oraz żeglowania

    System doboru umiejętności jest następujący: każda postać posiada standardowo wszystkie powyższe umiejętności na poziomie przeciętnym. Wybiera sobie jednak dwie, które umie na poziomie dobrym, jedną na poziomie bardzo dobrym, jedną na poziomie wybitnym i dwie na poziomie słabym. Reszta pozostaje na poziomie przeciętnym i nie wypisuje się ich w karcie.

    Poziom umiejętności może ulec zmianie w trakcie rozgrywki.

Talenty


  • PERSONALNE:

    - Artysta - postać posiada wprawne oko i zręczne palce, dzięki czemu może doskonale podrabiać czyjeś pismo

    - Byczogłowy - postać ma niezwykle "silny łeb" i potrafi wypić o wiele więcej piwa, zachowując przytomność

    - Cichociemny - postać potrafi się doskonale maskować i skradać

    - Doskonała Percepcja - postać potrafi dostrzec rzeczy ukryte i zamaskowane, jak również usłyszeć nawet najcichszy szmer

    - Kłamca - postać potrafi znakomicie kłamać i blefować

    - Ścisły Umysł - postać posiada niebywałą pamięć i świetną zdolność do kojarzenia

    - Uwodziciel- postać posiada nieodparty urok osobisty i potrafi świetnie oddziaływać na płeć przeciwną

    - Władca Zwierząt - postać może porozumiewać się ze zwierzętami przyjaźnie doń nastawionymi

    - Zamknięty Umysł - postać posiada bardzo silną wolę, dzięki czemu jest znacznie odporniejsza na penetracje umysłu

    - Złota Rączka - postać posiada nieprzeciętne uzdolnienia manualne, dla tego wszelkie rzemiosło jakim się para (tkactwo, zbrojmistrzostwo, fleczerstwo, włamywanie się) wychodzi jej szczególnie dobrze

  • BOJOWE:

    - Czytanie Bieżące - postać potrafi rozszyfrować intencje przeciwnika i przewidzieć jego ruchy

    - Finezja - postać potrafi wykonywać w walce różnego rodzaju akrobacje, jak gwiazdy, salta, czy naskoki

    - Inwencja Własna - postać posiada niebywały dar wymyślania własnych ruchów i posunięć w walce, dlatego przeciwnikom jest o wiele trudniej przewidzieć jego następny ruch

    - Małpi Chwyt - postać potrafi atakować bronią dwuręczną z jednakową szybkością, co bronią jednoręczną

    - Mobilny Ostrzał - postać potrafi strzelać z łuku oraz kuszy w czasie biegu

    - Obrona Ostateczna - postać potrafi skutecznie bronić się nawet w pozycji leżącej lub innej, dającej wrogowi przewagę

    - Oburęczność - postać potrafi sprawnie posługiwać się obydwoma rękoma (szczególnie przydatne w walce dwoma broniami)

    Talenty nie posiadają poziomów. Talent po prostu się ma, albo nie. Każda postać może posiadać tylko jeden talent personalny i jeden bojowy.

    Raz ustalone talenty pozostają do końca gry, bowiem talent posiada się od urodzenia - nie można go nabyć.

Pochodzenia


LUDZIE


  • Gondor

    - Charakterystyka:
    Gondorczycy są bardzo dumni i honorowi. Cechuje ich duża odwaga, męstwo i dzielność w bitwie. Najwyższą wartością dla mieszkańców Gondoru stanowi lojalność. Rycerze są wierni swemu Królowi. Niezwykle ciężko jest przekupić Gondorczyka, by walczył po złej stronie. Oni zawsze wiedzą, jak odróżnić dobro od zła. Niestety piętą achillesową Gondoru jest jego pycha. Królowie Gondoru, uważając się za Królów wszystkich ludzi, wyznają zasadę, że wszyscy mają być im wierni i lojalni, gdyż w przeciwnym razie zostaną uznani za krzywoprzysięzców i zdrajców. Na szczęście władza Królów z Białego Miasta nie jest absolutna, choć bez wątpienia, taką władzę posiąść by chcieli.

    - Wygląd:
    Gondorczycy właściwie są najbardziej zróżnicowani, jeśli chodzi o wygląd, ze wszystkich ludzkich plemion. Ich włosy mogą mieć kolor zarówno czarny, czy kasztanowy, jak i blond. Oczy ich również mogą być zarówno niebieskie, jak i piwne, a w rzadkich przypadkach nawet migdałowozielone. Cera Gondorczyków waha się pomiędzy bladą a śniadą i lekko brązową.

    - Klasy:
    * Rycerz
    * Strzelec
    * Kapitan

  • Rohan

    - Charakterystyka:
    Rohirrimowie to honorowe i tradycjonalistyczne plemię. Szanują obyczaje i zwyczaje, są wierni odwiecznym prawom. Uważają, że ustanowiony przed wiekami porządek jest całkowicie słuszny i powinien być wciąż kultywowany. Są wiernymi sojusznikami Gondoru, jednak coraz częściej nie podoba im się pyszałkowatość i zachłanność Namiestników Białego Tronu. Mimo wszystko, Rohańczycy starają się nie patrzeć na boki, żyją według swych tradycji i przekonań, które propagują męstwo i godność, przy minimalnej ilości dóbr materialnych. Nieprawdą jest jednak, jakoby Rohirrimowie mieli być niegościnni. Często urządzają huczne zabawy i sielanki, na których przelewają wielkie ilości piwa. Nie zależy im jednak na dostojeństwie i przesadnej elegancji. Ich dworki są drewniane i proste, a miasta niezbyt rozwinięte gospodarczo. Pomimo to, Rohańczycy bardzo kochają swoje życie i swego Króla, za którego są gotowi oddać własne życie.

    - Wygląd:
    Rohirrimowie cechują się jasną cerą i jasnymi odcieniami włosów. Większość posiada ciemny blond, jednak trafiają się także Rohańczycy z piaskowym odcieniem. Co do oczu, to niemal wszyscy Rohirrimowie posiadają je w kolorze błękitu, rzadziej brązu i głębokiej szarości.

    - Klasy:
    * Jeździec
    * Strzelec
    * Znachor

  • Bree

    - Charakterystyka:
    Ludzie mieszkający w Bree to potomkowie podróżników i osadników z Północy, głównie z Królestwa Fornostu. Zdecydowana większość Breelandczyków to kupcy i rzemieślnicy, krążący między takimi miastami jak Archet, Combe, czy właśnie Bree. Ludzie ci lubują się w prostym, acz wygodnickim życiu. Wolą parać się zawodami bardziej przyziemnymi, niż wojaczka, co nie znaczy, że wśród Breelandzyków brak chłopa zdolnego udźwignąć miecz. Ktoś przecież musi bronić miast przed rozbójnikami i częstymi w ostatnich latach najazdami orków.

    - Wygląd:
    Breelandczycy są stosunkowo niscy, w porównaniu z Gondorczykami, czy Rohańczykami i z reguły są nieco gorzej zbudowani. Ich włosy są raczej ciemne, najczęściej kasztanowe, z rzadka kruczoczarne. Oczy mają zazwyczaj piwne, choć trafiają się też czasem osoby z zielonymi tęczówkami. Cechą charakterystyczną dla większości mężczyzn z Bree jest wydatny wąs - symbol wygodnictwa i średniej klasy kupieckiej.

    - Klasy:
    * Łowca
    * Znachor

  • Północ

    - Charakterystyka:
    Potomkowie Dunedainów, niedobitki Królestwa Arnoru, dziś nazywani Strażnikami. Charakteryzuje ich przede wszystkim duża odwaga i porywczość, ale też roztropność i nieprzeciętna zdolność do strategicznego myślenia. Dunedainowie to plemię niebywale dumne i godne, jednak życie na wygnaniu sprawiło, że ich serca stały się oziębłe. Strażnicy dawno już wypowiedzieli służbę Namiestnikom Gondoru. Nie uznają już żadnych władców. Są panami własnego losu i wyznają zasadę: każdy za siebie.

    - Wygląd:
    Strażnicy mają ciemne, najczęściej kruczoczarne włosy i ciemnoszare, piwne, lub granatowe oczy. Cechują się wysoką i postawną sylwetką oraz śniadą cerą. Dość charakterystycznym elementem wyglądu Dunedainów jest też bujny zarost, który noszą niemal wszyscy mężczyźni ze starego Arnoru. Warto jeszcze wspomnieć, że Dunedainowie żyją znacznie dłużej, niż przeciętni ludzie. Większość z nich dożywa setki, podczas gdy przeciętny Rohirrim, czy Gondorczyk umiera w wieku około pięćdziesięciu, bądź sześćdziesięciu lat.

    - Klasy:
    * Rycerz
    * Strzelec
    * Mistrz Runa
    * Łowca

    ELFY


  • Rivendell

    - Charakterystyka:
    Elfy z Rivendell słyną ze swej elokwencji i obszernej wiedzy na temat historii całej Ardy. Prócz tego, elfy z Domu Elrodna znane są z częstych kontaktów z ludźmi. Nie boją się oni podejmować ze sobą współpracy, co często czynią. Elfy z Rivendell można więc z całą pewnością uznać za najbardziej "ludzkie" elfy. Większość życia spędzają oni na walce w słusznej sprawie, pomagając innym rasom mierzyć się ze Złem. To właśnie elfy z Rivendell zawsze zachowują pełną gotowość na wezwania Gondoru, czy Rohanu. Dla nich walka u boku ludzi nie jest hańbą, a zaszczytem lub nawet honorem.

    - Wygląd:
    Elfy z Rivendell mają na ogół jasną, ale jednak nie tak bladą cerę, jak elfy z innych zakątków świata. Ich skóra odcieniem przypomina typową, nieopaloną skórę człowieka. Jeśli chodzi o posturę ciała, to elfy generalnie są wyższe i smuklejsze od ludzi. Te z Rivendell nie stanowią wyjątku o tej reguły. Ponadto mają raczej szare lub niebieskie oczy. Włosy mogą mieć w różnych odcieniach: czasem kruczoczarne, a czasem blond.

    - Klasy:
    * Rycerz
    * Strzelec
    * Wieszcz
    * Znachor
    * Mistrz Runa

  • Lórien

    - Charakterystyka:
    Elfy pochodzące z lasów Lothlórien charakteryzują się przede wszystkim skrytością i tajemniczością. Niechętnie goszczą w swym Królestwie ludzi, a szczególny uraz żywią do krasnoludów. Większość Galadrimów posiada dar czytania w myślach innych osób, toteż inne rasy również nie przepadają za ich towarzystwem. Jednakże małomówność i ekscentryzm to niejedyne cechy elfów z Lórien. Powszechnie uważa się ich za samolubów i egocentryków, jednak prawda jest taka, że gdyby nie potajemne patrole i eskapady Galadrimów, Rohan zapewne już dawno został by dosłownie zalany oddziałami orków.

    - Wygląd:
    Galadrimowie posiadają wyjątkowo bladą, wydawać by się nawet mogło - fluorescencyjną, cerę. Ich włosy zawsze mają jasny kolor, często wręcz srebrzystobiały, choć czasem i piaskowy blond. Oczy natomiast mają zazwyczaj szare, albo jasnobłękitne, z rzadka bladozielone.

    - Klasy:
    * Strzelec
    * Łowca
    * Wieszcz

  • Mroczna Puszcza

    - Charakterystyka:
    Wielu ludzi uznaje elfów z Mrocznej Puszczy za istoty niegodziwe i nikczemne, właśnie ze względu na ich "niefortunne" pochodzenie. Prawda jest jednak zupełnie inna. Elfy z Mrocznej Puszczy nienawidzą orków tak samo jak inne Wolne Rasy, jednak nie starają się aż tak bardzo angażować w wojnę ze Złem. Uważają, że wystarczy im jedynie defensywa i obrona ich własnego kraju. Nigdy jednak nie puszczają wolno żadnego orka, czy uruka. Ziarnko prawdy kryje się jednak w opowieściach o ekscentryzmie i niechęci do kontaktów z innymi elfami, elfów z Mrocznej Puszczy. Faktem jest bowiem, iż te z Puszczy raczej nie pałają szczególnymi uczuciami do Galadrimów czy elfów z Rivendell.

    - Wygląd:                                                                     
    Elfy z Mrocznej Puszczy mają na ogól jasne włosy, choć czasem zdarzają się wyjątki, szczególnie u kobiet. Oczy mają natomiast we wszystkich możliwych odcieniach. Jedyną cechą różniącą ich znacznie od innych elfów są ich specyficzne tęczówki, które - niezależnie od naturalnego koloru - w mocnym świetle zmieniają swój odcień w przenikliwie srebrzyste.

    - Klasy:
    * Strzelec
    * Łowca

    HOBBICI


  • Shire

    - Charakterystyka:
    Hobbici z Shire są bardzo tradycjonalistyczni i wygodniccy. Uwielbiają wiejskie, acz wystawne życie w luksusie i przepychu. Lubują się w hucznych zabawach, sielankach i tańcach przy dobrej strawie i beczułce piwa. Wśród hobbitów z Shire wykształciło się przekonanie, że podróżowanie i frywolne życie poza domem jest czymś nienaturalnym i godnym potępienia. Ci jednak, którzy spróbowali smaku przygody, ani śnią wracać do statecznego życia w domowym zaciszu.

    - Wygląd:
    Hobbici na ogół charakteryzują się bardzo niską i krępą posturą ciała. Ich włosy natomiast są zawsze kręcone i bardzo często - szczególnie u młodzieńców - niesfornie poplątane. Hobbici z Shire różnią się od tych z Bree raczej jasnawymi odcieniami włosów, choć zróżnicowanie jest dość duże.

    - Klasy:
    * Poszukiwacz Przygód
    * Włamywacz

  • Bree

    - Charakterystyka:
    Hobbici z Bree cechują się raczej większą żyłką podróżniczą, niż ich pobratymcy z Shire. Nie gardzą kupiectwem i wyjazdami handlowymi. Często też żyją mniej wystawnie i mniej wygodnicko, choć nie stronią od biesiad. Zwykle jednak na miejsce zabaw wybierają karczmę, nie zaś ogrodowe pawilony. Nie przeczy to jednak faktowi, że hobbici z Bree także lubią sobie dobrze zjeść i wypić. Nie lubują się jednak w paleniu fajkowego ziela.

    - Wygląd:                                                                           
    Hobbici z Bree mierzą, podobnie jak reszta hobbitów, najwyżej pięć stóp wzrostu. Z reguły mają nieco ciemniejszą skórę niż ich kuzyni z Shire i nierzadko noszą jakiś zarost, najczęściej w postaci bokobrodów. Ich włosy są raczej ciemne, najczęściej kasztanowe. Oczy natomiast mają piwne lub granatowe.

    - Klasy:
    * Poszukiwacz Przygód
    * Znachor

  • Krasnoludy nie mają określonych regionów pochodzenia, ponieważ rozsiani są dosłownie po całym świecie.

Klasy


  • Rycerz - rycerze są szkolonymi wojownikami, którzy poświęcają swe życie obronie innych i zwalczaniu Zła; posługują się mieczami lub buławami, z rzadka halabardami i lancami, czasem używają też tarczy; noszą ciężkie opancerzenie

  • Strzelec - strzelcy to elita łuczników, którzy posługują się swymi łukami lub kuszami w sposób iście mistrzowski; strzelcy często noszą ciężkie pancerze i krótki miecz do obrony ostatecznej, w razie gdyby wróg zbliżył się za bardzo

  • Kapitan - kapitanowie to urodzeni przywódcy, którzy potrafią zagrzać swych sojuszników do boju; kapitanowie w walce posługują się mieczami, często dwoma naraz; noszą lekkie opancerzenie, dzięki czemu są szybcy i zwinni; rzadko używają tarczy

  • Jeździec - jeźdźcy stanowią mistrzów ofensywy, potrafią szturmem zetrzeć wroga z powierzchni ziemi; jeźdźcy, pomimo błędnego przekonania większości ludzi, mogą równie dobrze walczyć bez swych wiernych rumaków, używając do tego swych długich mieczy i lanc; jeźdźcy noszą lekkie opancerzenia i nie używają tarcz, które stanowią dla nich tylko balast przy ewentualnej jeździe, w której i tak nie mają sobie równych

  • Znachor - znachorzy na co dzień zajmują się sporządzaniem leków i ziołowych wywarów oraz leczeniem chorych; w walce sprawdzają się nie najlepiej, mogąc bronić się jedynie przy użyciu noża, kija lub sztyletu; po bitwie stanowią jednak bardzo dobrą pomoc, gdyż potrafią uśmierzać ból, "łatać" złamania i rozcięcia oraz przyspieszać gojenie się ran

  • Łowca - łowcy znani są ze swej zapalczywości i przebiegłości, potrafią świetnie wykorzystywać otoczenie do walki; podstawowym wyposażeniem łowcy jest łuk, sztylet i krótki miecz

  • Mistrz Runa - mistrzowie runa to głęboko uduchowieni władcy zwierząt, którzy potrafią przyzywać do siebie swych futrzastych i pierzastych przyjaciół, by wspólnie z nimi walczyć ze złymi mocami; orężem mistrzów runa są kije i laski, rzadziej noże i sztylety

  • Wieszcz - wieszczowie to mistrzowie tajemnej sztuki, sekretnej wiedzy przekazywanej tylko wybranym; każdy wieszcz potrafi poruszać się w sferze myśli, penetrując umysły nieprzyjaciół lub telepatycznie wymieniając się informacjami ze swymi sojusznikami; prócz tego każdy wieszcz zna się dobrze na czytaniu magicznych inskrypcji i wyczuwaniu obecności magii

  • Poszukiwacz Przygód - ci spośród hobbitów, którzy z własnej woli wyruszyli w szeroki świat, w celu lepszego poznania jego tajemnic i zasmakowania "prawdziwego" życia, są nazywani poszukiwaczami przygód; każdy poszukiwacz uzbrojony jest w podstawowy ekwipunek podróżny; do walki używają najdziwaczniejszych przedmiotów, jak patelnie, czy chochle, jednak niektórzy z nich zabierają ze sobą noże, sztylety, a nawet miecze

  • Włamywacz - włamywacze stanowią nieodłączny element każdej drużyny podróżników, ponieważ dzięki swemu sprytowi i zwinności potrafią dotrzeć w miejsca niedostępne dla innych; podstawowym narzędziem każdego włamywacza jest nóż i wytrych, jednak wielu z nich nosi przy sobie także sztylet, a czasem i miecz


'Tell me who you are and I will tell you where your doom will be decided... For I am Saruman The Wise, Saruman Ring-maker, Saruman of Many Colours!'

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zgraja.pun.pl www.sunnycraft.pun.pl www.kosmetologia2010pwsz.pun.pl www.pustak.pun.pl www.gta-san-andreas.pun.pl